Nu in fiecare zi ai ocazia sa conduci 5 BMW-uri. Dar vinerea trecuta a avut loc BMW xDrive Live Tour si astfel am avut posibilitatea sa conduc puternicele masini si sa ma bucur de experienta.
Totul a inceput cu un mail si cu un raspuns entuziast din partea mea. Nu as fi ratat acest lucru pentru nimic! Asa ca vineri dimineata, inarmata cu harta de pe net si cu niste indicatii am plecat la 8 si ceva sa caut AMCKart, circuitul unde urma sa se desfasoare evenimentul. Iar de acolo au urmat o supriza dupa alta si mai mult, emotii tari. Va povestesc imediat.
Dupa ce am facut check-in-ul, am socializat si am fost informate despre desfasurarea evenimentului, am ajuns la prima etapa, mai exact plimbarea cu masinile in trafic. Eu am pus ochii pe primul X5 din linie, asa ca alaturi de Federova, m-am suit in masina si ne-am pus pe explorat – bord, consola centrala, sisteme si ajustat scaune si oglinzi. Am dat muzica tare si ne-am bucurat de experienta.
Desi este o masina mare, BMW X5 se conduce foarte usor. Imi place mult vizibilitatea foarte buna pe care o ai de la volan si sistemele care te ajuta in trafic. Pe traseu am testat sistemul de tractiune integrala BMW xDrive, dar si sistemul de atentionare atunci cand parasesti banda. Daca soferul este obosit sau neatent si depaseste axul drumului, la o viteza mai mare de 70 km/h volanul incepe sa vibreze pentru a-i atrage atentia.
De asemenea, mi-a placut mult sistemul de urmarire a masinii din fata. Tin minte cand eram mai mica si abia imi luasem carnetul mai mergeam alaturi de tatal meu in diverse drumuri. Iar eu nu reuseam niciodata sa ma tin dupa el si trebuia sa se opreasca dupa mine. Daca as fi avut un BMW atunci nu as mai fi intampinat aceasta problema pentru ca datorita acestui sistem, masina se sincronizeaza cu cea din fata, accelereaza in acelasi timp si franeaza o data cu ea.
Turul a continuat cu experienta pe circuit. Recunosc ca pentru mine a fost prima de acest fel, dar trebuie incercata pentru ca a fost excelenta! Obiectivul acestei etape a fost sa demonstreze modul in care se abordeaza virajele, astfel incat traseul sa fie parcurs cat mai dinamic, mai rapid si mai sigur. Datorita sistemului de tractiune integrala BMW xDrive se elimina orice caracter subvirator sau supravirator al automobilului.
Desi nu am avut o viteza prea mare am luat viraje stranse, iar masina s-a comportat in mod exemplar. Va invit sa va amuzati cu filmuletul cu mine de pe circuit:
Dupa coborarea pantei cu emotii, ne-am indreptat spre o alta rampa in unghi unde am urcat cu masina pana cand am ramas cu roata din spate la jumatate de metru deasupra asfaltului. Da, trebuia sa fac asta! Asa am vazut stabilitatea pe care o are X5-ul, chiar si atunci cand expertul BMW a inceput sa zgaltaie masina deja aplecata destul de mult, cum aceasta calculeaza unghiul de inclinare si cum te aduce in siguranta la loc pe carosabil.
Recunosc ca m-am bucurat cand am ajuns inapoi jos si cand am coborat din masina, dar mi-am dat seama cat de importanta este tehnologia in situatiile critice. Asa ca chiar daca sunt slabe sansele sa ramaneti intepenite cu masina pe o panta abrupta sau cu rotile in aer pe undeva conteaza enorm sa ai un model cu cele mai avansate sisteme de siguranta. Acestea vor face intr-adevar diferenta!
Cu picioarele usor tremurande m-am indreptat spre ultima prezentare ce a avut loc inauntrul spatiului inchis. Acolo am descoperit alaturi de Claudiu David, BMW International Senior Driver Trainer, noul BMW X5. Modelul se afla la cea de-a treia generatie, a introdus sistemul de tractiune integrala BMW xDrive (1999) si a pus bazele segmentului Sports Activity Vehicle.
Cu ultimele dotari masina poate deveni casa ta departe de casa sau un adevarat birou mobil. Masina se poate conecta la internet cu ajutorul unui stick sau printr-un telefon mobil, astfel poti raspunde la mailuri, ai controale vocale, poti vedea orice clip sau film pe ecranul incorporat in bord, iti poti verifica agenda si poti rezolva din task-urile zilnice fiind pe drum.
Ce mi-a mai placut foarte mult a fost sistemul de camere care te ajuta sa vezi in unghiuri in care ar fi uman imposibil datorita pozitionarii lor si redarii imaginilor pe ecran. Si in mod evident, sistemul de asistare a parcarii, unde calculatorul de bord iti calculeaza traiectoria, unghiul maxim de intoarcere si distanta disponibila. Gata cu parcarile imposibile, masina este acolo sa te ajute!
Cu toate informatiile descoperite si experientele incercate am plecat cu un mare zambet pe fata de la BMW xDrive Live Tour si cu ideea ca mi-ar trebui un X5. Masina asta chiar este wow!
Pana data viitoare,
From Mona with Gloss
Credit foto: BMW Romania