Promenada deschide marti, 23 aprilie, a doua editie The Empty Shop, singurul magazin cu rafturi goale. Campania este gandita sa schimbe vieti, sa ajute persoanele care au nevoie de haine prin donatii, fiind organizata de Promenada Mall in parteneriat cu Unilever (OMO, Cocolino) si Crucea Rosie Romana.
In acest an campania “The Empty Shop” va fi deschisa timp de aproximativ o luna, din 24 aprilie pana pe 19 mai. Prima editie a acestui proiect, cea din 2018, a inregistrat performanta celei mai mari colecte de haine din Romania, in doar doua saptamani fiind donate 73 de tone de articole vestimentare. De articolele donate au beneficiat peste 6.700 de familii, din 12 judete. Datorita celor peste 10.000 de donatori din intreaga tara, hainele au fost oferite la 28.000 de persoane, care traiesc in zone sarace si cu risc de abandon scolar.
Scopul principal al proiectului este acela de oferi sprijin familiilor din zonele sarace si de a ajuta la diminuarea abandonului scolar si excluziunii sociale, obiectivul fiind indeplinit prin donarea de haine catre comunitati nevoiase din tara. Promenada isi doreste sa demonstreze, prin intermediul acestui proiect, pentru a doua oara, ca un centru comercial poate avea un impact pozitiv real in viata oamenilor, determinand implicarea comunitatii.
Romania se afla printre tarile cu cele mai ridicate rate ale saraciei din Europa, cu un procentaj de peste 35,7% de romani afectati de acest flagel (conform datelor Eurostat). Totodata, in Romania intalnim si cel mai ridicat nivel de copii saraci de pe continent, cauza directa fiind rata de abandon scolar intr-un procentaj ingrijorator, de 18%. De asemenea, printre efectele negative ale saraciei se numara: excluziunea sociala, abandonul scolar si copii care traiesc in conditii dure. In plus, lipsa hainelor ii impiedica pe copiii din comunitatile sarace sa mearga la scoala, aflandu-se printre motivele abandonului scolar. Realitatea din viata acestor persoane nu poate fi cosmetizata, dar poate fi schimbata intr-o viata mai frumoasa, care le va oferi mai multe sanse de reusita in viata.
Promenada, impreuna cu partenerii proiectului, isi doresc sa colecteze si anul acesta cel putin la fel de multe haine din donatii, ca la prima editie, articole de imbracaminte pe care sa le trimita catre copii si familiile lor. Unilever, partener al campaniei, se va ocupa de spalarea, improspatarea si igienizarea hainelor cu OMO si Coccolino, iar Crucea Rosie Romana va realiza legatura cu beneficiarii. Odata realizata identificarea si selectarea familiilor din zonele sarace, organizatia se va ocupa si de livrarea hainelor catre beneficiari. Numarul judetelor vizate poate fi marit in functie de cantitatea de haine stranse.
Pana data viitoare,
From Mona with Gloss
Drop me a message
Vă invit să mă urmăriți și pe:
Instagram – @monawithgloss
Facebook – From Mona with Gloss
YouTube – Mona Croitoru
TikTok – @monawithgloss