Lifestyle

Un weekend smart

Weekend-ul trecut a fost unul foarte frumos! Alaturi de prietenul meu si un Smart am plecat la drum in cautarea relaxarii. Credeti-ma ca am nevoie dupa nebunia din ultima vreme!

Totul a inceput cand am ridicat masina de la reprezentanta Mercedes Benz vineri dupa-amiaza. Prima impresie a fost una foarte draguta, masinuta fiind foarte simpatica. Evident, cunosteam modelul deja, dar acum aveam ocazia sa o si conduc. Am descoperit ca este destul de spatioasa inauntru (nu ma asteptam), iar scaunul chiar inalt (iti da impresia ca esti la volanul unei masini mult mai mari).

Parbrizul mi s-a parut mare si panoramic si m-am adaptat cutiei de viteza automate. Recunosc ca mi-a tot venit sa schimb vitezele la inceput, dar m-am obisnuit. Am uitat sa va mentionez ca trecerea pe Smart am facut-o de pe un Renault Megane sedan pe care il conduc zilnic.

Mi-am pus centura, am comutat viteza pe Automat si am plecat in weekend-ul mult asteptat!

Seara am mai plimbat-o putin prin Bucuresti (pe ea, dar si pe niste prietene), prea imi era draga ca sa o las parcata pana dimineata! Iar sambata am plecat spre munte.

Recunosc ca aveam niste emotii cu privire la serpentine si la drumul la urcus, dar Smart-ul s-a descurcat chiar bine. Masina mi s-a parut foarte stabila si a urcat cu curaj pana in Azuga.

Am continuat drumul pana in Brasov, iar a doua zi am facut  o mini-excursie pana la Prapastiile  Zarnestilor (de fapt niste chei superbe) si evident ca nu am dus-o chiar pana la capatul drumului.

In total am mers peste 300 de km, suficienti pentru a-mi face o impresie consistenta despre Smart. Este in principiu o masina de oras, viteza de croaziera fiind undeva la 60-70 km/h. Pe drumurile nationale am condus cu 90-100 km/h, iar masina a avut o tinuta de drum foarte buna. La finalul calatoriei m-am intors pe A3 unde am incercat sa o duc pana la 130. Desi pe kilometraj gradatia este pana la 160 de km, nu a reusit sa ajunga chiar pana la 130. Au fost cam 128 si se vedea ca se chinuie. Fapt pentru care am mers cu 100-110 pana am intrat in Bucuresti.

Modelul testat a fost mhd cu motor de 1000 cmc si 70 CP pe benzina.

Ce mi-a placut?

Consumul este foarte bun. Am avut un consum pe moment intre 1 si 5,7. Doar in zonele de urcat a sarit pana la 9. Inclusiv pe autostrada era undeva pe la 5,6. Cand am plecat, masina avea un consum de 6,9 si pentru ca nu am reusit sa restartez computerul de bord (mda, stiu) am ajuns cu el la 4,9 (in conditiile traseului de mai sus). Ceea ce este destul de bine.

Mi-au mai placut bordul si mai ales consola centrala. Monitorul era cu touch screen si de acolo gestionai totul – radio, CD/DVD/usb, puteai conecta telefonul sau intra in meniul de navigare/gps (desi aveam doar harti pentru Bucuresti si Calarasi). Pentru ultilizarea CD-ului, masca din fata se rabata si descopereai slot-ul pentru CD in spatele acesteia. Mi s-a parut foarte interesant! Boxele se aud clar si bine si daca ai chef de cantat volumul urca destul de mult.

Torpedoul se poate incuia (acolo este ascuns si usb-ul), iar scaunele au optiunea de incalzire. Ventilarea si aerul conditionat merg foarte bine, ajungandu-se la temperatura dorita repede. Poti stabili numarul de grade in functie de preferinta, iar intensitatea merge pana la 3.

Mi-a placut si atentionarea de gheata pe care mi-a afisat-o in momentul in care eram pe serpentine, carosabilul era ud, iar temperatura era de 3 grade.

Parcarea este foarte usor de facut datorita dimensiunilor mici ale masinii, dar asta o data cu asigurarea eficienta (detalii putin mai jos), iar strecurarea prin trafic este un alt bonus.

Ce nu mi-a placut?

Cand m-am urcat in masina pregatita de drum lung cu un Red Bull in mana am constatat ca nu am unde sa il pun. Optiunea este sa-l tina copilotul sau sa il bei inainte/dupa. Spatii de depozitare sunt in portiere si langa volan, micute, dar utile, numai ca din pacate niciunul potrivit pentru pahare/doze.

De asemenea, ma asteptam cumva ca usile sa se inchida automat la cateva minute dupa ce am intrat in masina. Smart-ul avea inchidere centralizata, dar blocarea usilor se face numai de la butonul de pe consola centrala.

Datul cu spatele m-a pus putin in dificultate, mai exact pentru ca acolo unde in masina mea este un geam prin care vad, in Smart este caroseria masinii. Asa ca se poate vedea doar prin luneta sau oglinzi. Ceea ce mi se pare destul de greu si in cazul parcarii laterale si in cel al iesirii cu spatele din parcare.

M-am obisnuit mai greu si cu faptul ca trebuie sa aprind farurile. Imi dau seama cum suna asta, dar Megane-ul este vinovat pentru ca face asta singur, asa ca mi se intampla sa uit. Dar am avut grija si le-am aprins de fiecare data. Pana la urma.

Si un alt aspect pe care mi l-as fi dorit ar fi fost sa tasneasca mai repede. Am mers si in modul Eco in care motorul e in stand-by atunci cand este apasata frana si porneste doar cand pedala este ridicata, ceea ce mi-a mai incetinit plecarea, dar si el trage mai greu. Asa ca am cedat trecerea cu multa rabdare si am plecat cand era foarte mult loc disponibil. Tot greu se descurca si in cazul unor rampe cand viteza nu era perfect adaptata. Asa ca trebuia sa ridic piciorul din acceleratie ca sa scada viteza si abia apoi sa urc cu mai multa putere.

In plus mi s-a parut putin ciudat fata de celalta masina cu cutie automata pe care am condus-o ca la ridicarea piciorului de pe frana nu pornea direct, usor, ce-i drept, dar inainte de apasarea acceleratiei.

Portbagajul este destul de mic si este util pentru un minim de bagaje – gen 2 persoane cu cate o valiza mica plus ceva pungi sau un shopping redus la Carrefour (inca nu am vazut daca un bax de apa intra sub acoperitoarea extensibila) sau o iesire in mall, dar nu cand sunt reduceri.

Amortizoarele sunt destul de rigide si astfel simti fiecare groapa sau denivelare de pe sosea. La fel se intampla si cu limitatoarele de viteza.

Concluzia

Este o masina de oras, pe care o parchezi foarte usor si cu care te poti strecura prin trafic, potrivita pentru o persoana tanara (si fara prea multe bagaje si obligatii). Smart-ul se descurca bine si scos din mediul urban, dar pentru un road trip trebuie sa aveti in vedere toate conditiile de drum.

Masina are 4 stele din 5 la testul EuroNCAP.

Pentru mine a fost o experienta foarte placuta si m-am bucurat ca am avut ocazia sa conduc un Smart.

Pana data viitoare,

From Mona with Gloss

Toate pozele sunt disponibile pe pagina de Facebook From Mona with Gloss.

Masina a fost primita pentru un test drive in urma campaniei Lady Speed Stick&Mennen Speed Stick, unde un fericit castigator a plecat acasa cu un Smart. Iar eu am fost prezenta la premierea acestuia la reprezentanta Mercedes Benz pentru a-l felicita personal. Pana pe 11 august, Lady Speed Stick si Mennen Speed Stick i-a invitat pe consumatori la cumparaturi „smart”. Astfel, orice produs Lady Speed Stick sau Mennen Speed Stick achizitionat pe durata campaniei i-a putut ajuta pe consumatori sa castige marele premiu –  un automobil smart. Mai multe detalii au putut afla de pe paginile de Facebook Lady Speed Stick Romania si Mennen Speed Stick Romania sau de la consultantii implicati in campanie, aflati in magazinele partenere. Pe langa informatii despre promotie, acestia le-au oferi consumatorilor sansa de a castiga multe premii. Fiecare retea de magazine (Carrefour, Real, Cora, Auchan, Kaufland) a beneficiat de o serie de premii personalizate, ce au fost oferite instant tuturor celor care au cumparat doua produse participante in campanie, din gamele Lady Speed Stick si Mennen Speed Stick.

Comments (5)
  1. roxana says:

    Hmm… not bad! 🙂

  2. Foarte complet review!!! :)…la fel de complet cum scrii despre un produs cosmetic:)

  3. Util acest articol.Ma bucur ca ai putut sa o testezi si imi place ideea ca intr-un oras mare si aglomerat te poti strecura cu aceasta masina.Dar atat…Eu una cred ca as simti ca ma sufoc in ea, imi place cum arata de la departare, dar nu as putea circula cu ea.

  4. adriana huszar says:

    Culmea este ca astazi un coleg de servici povestea cum a mers aseara cu un Smart care era de vanzare ; era vrajit …. mie personal imi plac masinutele mici si delicate, la un moment dat , prin 2007 ,imi doream un Tico…. sotul a spus ca la 1,76 fara tocuri un Tico este fix ceea ce imi lipseste ca sa rada vecinii de noi, asa ca mi-a facut cadou un Mondeo… si acum m-ar atrage o masinuta mica, dar asa, sa o am de vara, de mers la servici cand nu ploua , de dus pisica la medic, de scos cainele la plimbare prin sat , dar nhu ne permitem o masina pentru asa ceva , altfel , daca ar fi sa imi schimb masina parca m-ar tenta tot ceva mai marisor, , poate chiar un suvulet …. review-ul e bine intocmit, ai atins punctele esentiale care trebuie cunoscute de un barbat .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *